Marias & Marshmallows dagbok

Bra träning

Publicerad 2012-04-03 16:00:00 i Malle och Maria ♥,

Gårdagens träning för Nicole gick lite som vanligt, i början gick det ganska dåligt, han var ganska osammarbetsvillig och tyckte det var väldigt jobbigt att behöva ställa igenom ordentligt speciellt i vänstervarvet. I slutet gick det dock väldigt bra, han var ordentligt lösgjord och jobbade på jättebra!

Vi började med att bara jogga fram honom som vanligt, det var en häst som hade kolik och gick runt i ridhuset så vi tog en liten paus ett litet tag.
Som sagt fick vi jobba igenom ordentligt i båda varven innan han lossnade vilket var riktigt jobbigt för både mig och Malle. Efter ett tag släppte det faktiskt väldigt bra och han blev riktigt härlig.

Galoppen gick väldigt bra, han var himla låg i formen vilket var bra men han var inte så stadig utan gick och nickade lite så det fick vi jobba en del på. Han vart väldigt fin där också tycker jag!
I slutet av lektionen kunde jag ställa honom bra även i traven och han gick kvar i samma varv och jag tror att han blev ordentligt lösgjord under träningen, vi flyttade också bakdelen åt båda hållen på volt vilket han skötte väldigt bra, riktigt duktig polle!

Mamma filmade en stund också så jag lägger upp den senare när jag redigerat!



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela