Marias & Marshmallows dagbok

Dressyr

Publicerad 2012-04-12 21:30:52 i Malle och Maria ♥,

Eftersom att det regna i princip hela dagen hade jag inte lust att rida någon annan stans än i ridhuset, så så fick det bli. Jag hade inte tänkt att rida speciellt hårt eller länge så då åkte hoppsadeln fram, något jag ångrar lite såhär i efterhand. Det hade varit så mycket skönare med dressyrsadeln idag!
Malle var lite konstig idag och fipplade väldigt mycket med bettet och kändes helt enkelt väldigt ostadig i handen..

Mot slutet kändes det dock bättre, höger galoppen gick riktigt bra och där kändes han faktiskt bäst idag. Även avtravningen gick väldigt bra och där fick jag den känslan jag letade efter. Passet i helhet kändes inte toppen, det var väl ett av våra sämre pass men ändå med några toppar, Malle är i alla fall bäst ändå! Man kan ju inte vara på topp jämt.
Sara var med och fotade lite idag, här är ett smakprov!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela