Marias & Marshmallows dagbok

En dag på tävlingsbanan

Publicerad 2012-04-21 21:14:06 i Tävling,

Idag har Malle och jag tävlat som ni vet. Vi åkte iväg tidigt för att kunna värma upp och rida fram Malle så länge som jag behövt och även kolla runt lite på tävlingsplatsen innan, för att veta vart allt låg.

Framridningen:
Malle kändes väldigt med på noterna under framridningen, speciellt i början. Han var fin och lyssnade väldigt bra på både mina igångsättningar, avsaktningar och hjälper. Mot slutet blev han lite mer spänstig och svårare att hålla ihop och då vart det lite jobbigare att få honom loss och mjuk i sidorna. Han bet sig fast lite i bettet när jag testade att rida upp på medellinjen och snett igenom. Fick jobba lite på det och det vart lite bättre efter ett tag. Sammanfattningsvis är jag nöjd med framridningen, det kändes bra!

Collectingring: Malle har blivit, båda gångerna jag tävlat dressyr mycket finare när han kommer in på banan och han känner att det verkligen gäller, då spänner han sig lite extra och maffar till sig lite mer än annars vilket är väldigt skönt. Han var väldigt fin även på collectingring och jag var nöjd.

På banan: På banan spände han till något, han var lite svår att få ihop helt och hållet och tappade formen några gånger i programmet, galoppen kändes helt okej, bättre än vad jag hade trott i alla fall. Resultatet bestod mest av 6:or och några 5:or och procenten hamnade på 56,296%.

Nu är det bara att trimma ännu mer tills nästa dressyrtävling den 13:de Maj, dit längtar vi!



Bild från dagen! Fina, bästa Malle ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela