Marias & Marshmallows dagbok

Malle - 26 April 2012

Publicerad 2012-04-26 20:28:51 i Malle och Maria ♥,

Idag var det träning för Nicole, en mycket givande lektion för både mig och Malle. Vi började med att trava fram, såklart. Malle kändes ganska stel och lite osammarbetsvillig i början, han bet sig mycket fast i bettet och gav inte efter i handen. Början var ganska jobbig idag, min vänster arm krånglar något otroligt när jag rider. Armen låser sig när jag leder på tygeln och hela armen blir spänd, jätteirriterande då jag inte kan leda och ställa igenom ordentligt och dessutom gör det otroligt ont när den fastnar och jag försöker ändå..

Efter framtravningen började vi med galoppen, den var hemsk åt en början. Jag var spänd i armen och låste mig nästan mer än vanligt. Malle flyter också iväg lite på volten, åt höger i vänster varvet då det är vårat lite svårare varv. Jag fick ändra min ridning ganska mycket och då gick det mycket bättre, i höger varvet fick jag jobba mycket mer ytterskänkeln istället för yttertygeln som är den spända armen då. Det gick mycket bättre efter ett tag och Malle vart riktigt fin! När vi sedan bytte varv till vänster försökte jag bara fortsätta samma mjuka ridning som jag red i höger och Malle var jättefin.

Vi gjorde väldigt mycket skritt - galopp, galopp - skritt övergångar idag, Malle lyssnade otroligt bra och var riktigt lydig! Traven mot slutet gick väldigt bra den med, han var fin och lydig och vi jobbade mycket med att jag skulle ha blicken ordentligt framåt och före oss, så att jag nästan vände kroppen helt innåt och nästan tittade bakåt. Det gick väldigt bra och Malle följde med väldigt bra kring mina skänklar!

Jag är riktigt nöjd med Malle idag, jag hade bestämt mig från början att jag skulle lyssna på allt Nicole sa idag och verkligen koncentrera mig för att få en lösgjord och härlig Malle - det lyckades väldigt bra och jag är sååå nöjd med min fina prins! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela