Marias & Marshmallows dagbok

Tävlingar under 2011

Publicerad 2012-04-11 12:00:00 i Tävling,

Jag och Malle träffades som sagt för två år sen, våran första tävling tillsammans gjorde vi för ett år sedan, när jag hade haft honom i ett år. Innan det startade vi en Pay and Jump på Runsten också.

Pay and Jump 70 + 80 cm - Runsten

Jag kommer inte ihåg så mycket från denna tävling. Vi åkte dit för att få känna på hur det var att tävla då vi skulle tävla allsvenskan med Värmdö Ridklubb. Jag kommer ihåg att vi i alla fall gjorde två felfria rundor då.

Allsvenskan, förklass + lagklass 80 cm - Sorunda

Detta var våran första riktiga tävling tillsammans. Jag kommer ihåg att vi fick ett stopp i första klassen då jag inte riktigt var övertygande men att vi var felfria i lagklassen.



Allsvenskan, förklass + lagklass 80 cm - Djursholm

Denna tävling kommer jag inte glömma på länge! Jag tyckte att tävlingsplatsen var så otroligt jobbig, det var så långt mellan parkeringen och framridningen så man hade ingen aning om när man skulle sitta upp och grejer så vi fick vänta i evigheter på våra starter båda gångerna.

Förklass: 8 fel, två stopp
Lagklass: 0 fel



Clear Round 80 cm - Edsbro

Denna tävling är helt klart den bästa! Jag kommer ihåg att jag inte ville hoppa först men hoppade i alla fall clear rounden sen. När jag väl hoppade gick det hur bra som helst och jag var så glad efter denna tävling! Vi var felfria och tävlingsplatsen är absolut min favorit!



LC:1 - Roslagens Rid- och körklubb

Detta är vår första och enda dressyrstart än så länge. Jag kan inte säga att vi direkt glänste, jag kunde inte få honom i form på den tiden men skrapade ändå ihop 56% med fina ord från domaren så jag var ändå väldigt nöjd över känslan på banan då han var mer avslappnad där än på framridningen!



Jag hoppas på att tävlingsåret blir mycket bättre detta år, det lutar åt det nu iallafall då det går lysande på träningarna nu i alla fall! :)

Kommentarer

Postat av: Fisken ;)

Publicerad 2012-04-12 19:01:15

TÄVLA MED MIG!!! :D Och vara med i vårat lag!!! We need you!!! :D



( Oups kanske stavade fel men jag suger på att stava :P ;) )

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela