Marias & Marshmallows dagbok

8/2 - Skrittjobb

Publicerad 2012-02-08 21:48:39 i

Idag red jag Malle i ridhuset en liten stund. Blev ett pass på ungefär 30 minuter i bara skritt och fokuset låg mycket på att få honom stadig i formen och också lösgöra honom med lite sidvärds och ställning och böjning!

Malle var fin, jag kände dock mot slutet att jag inte riktigt fick något stöd på yttertygeln i vänstervarvet.. Tog då tag lite mer i tyglarna (fick dock vara lite hårdare än vad jag velat i handen) men då jobbade han med ryggen jättefint, kände verkligen hur ryggen lyftes upp, haha! :)

Gjorde lite sidvärdsrörelser och ställde och böjde, lite minska volterna och liknande övningar.
Malle skötte sig jättebra hela passet, jag fick kanske inte den där "jättebra-känslan" men antar att det är ganska svårt när man bara skrittar? Jag är i alla fall nöjd och Malle skötte sig prima!



Bästa Malle! Förresten var han så himla, otroligt gullig efter passet när jag stod och pratade med Sara, han kollade hela tiden på mig och var jätteglad hela tiden, så otroligt himla söt, jag typ dog i hans ögon! ♥

Kommentarer

Postat av: Noomie

Publicerad 2012-02-08 22:10:49

Vad fin Malle är! :O :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela