Marias & Marshmallows dagbok

Malle - 20 Februari 2012

Publicerad 2012-02-20 20:37:14 i

Idag var det dressyrlektion för Nicole. Blev en hel del prat idag i början och sen mot slutet red vi lite mer intensivt..

Malle hade sina åsikter idag, men det är bra så att jag inte sitter och slörider vilket jag lätt gör annars! Vi jobbade mycket idag med att få honom avslappnad och rund med hjälp av övergångar och ställning och böjning. Malle sitter lite fast i sidorna vilket gör att det är ganska svårt att ställa honom ordentligt, han blir för rak väldigt ofta, så det är något jag absolut måste fortsätta jobba med själv!

I början var han ju som sagt lite stretig, ville inte riktigt jobba ordentligt och vi försökte få honom lite taggad på bakbenen, så att han jobbar lite mer med dom, och att han skulle få upp lilla köttbullemagen han fått på lite fel ställe.. Skulle vara bättre om det lite överblivna fettet blir muskler istället.

Mot slutet är jag mer nöjd, då fick jag igenom ställningen mer och vissa stunder gick han väldigt bra, det är så svårt att sitta ner på skumpedump bara.. Men vi får jobba på! Jag är i helhet ganska nöjd ändå över passet, jag lärde mig mycket nya knep och jag fick igenom det jag ville i slutet.



Bild från några helger sen! ♥ (Tog några bilder efter ridningen i stallgången och boxen men nu kan jag inte ladda över dom till datorn.. Får se om jag kan lösa det imorgon, hope so!)

Kommentarer

Postat av: Linnea

Publicerad 2012-02-20 21:13:12

Fin blogg :))

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela