Marias & Marshmallows dagbok

Malle - 23 Februari 2012

Publicerad 2012-02-24 11:00:00 i

Igår joggade jag Malle lite i ridhuset, på hackamoret. Tog det lugnt och red i ungefär 35 minuter med fram&avskrittning!

Jag tycker det är väldigt svårt att rida på hackamore, Malle blir väldigt känslig för handen så i början fick jag mest rida med skänklarna och bara vara mjuk i handen. Efter en liten stund så kunde jag även få ett bra stöd i handen utan att han ryckte upp huvudet. Det kan också varit så att hackamoret var lite spänt runt mulen, det var första gången jag använde just detta hackamore så jag trodde att det skulle vara lite stort, men icke.. Hur som helst gick det ju bättre efter ett tag och jag kunde rida på lite mer som vanligt. Jobbade med basic grejer så som övergångar, ställning och böjning och även lite halter i slutet. Tog också något varv galopp i varje varv vilket också gick bra. På hackamore brukar Malle gå lite med handbromsen i och inte vilja fatta galopp men första fattningen kändes väldigt, väldigt bra!

Detta var ett väldigt bra ridpass för att vara ett lätt joggingpass med lite små basic övningar, mycket nöjd! :)



Fina prins! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela