Marias & Marshmallows dagbok

Malle - 24 Februari 2012

Publicerad 2012-02-24 21:10:40 i

Idag blev det klättring i skogen med en väldigt, väldigt pigg Malle! Tyvärr var det inte så bra väder, inte alls faktiskt.. Regnade mest hela tiden men inte gjorde det något när jag hade en mycket glad Malle som sällskap. :)

Började med att skritta en runda runt udden, travade lite på dom sträckor där det gick att trava också, inte så långa men lite blev det. När jag kom ut på travbanan galopperade jag en kort sträcka, det tyckte Malle var himla roligt och var nog nära att koka över av pigghet, haha! Jag travade lite också på en sträcka, sen gick jag in i skogen igen och gick tillbaka ungefär samma väg fast en lite kortare och inte så långt in i skogen (var nära att gå vilse en gång, haha. Det finns så mycket stigar att välja mellan..).

När vi kom tillbaka till stallet började det att regna mycket mer och som tur var kunde jag då ställa in en lite smått blöt Malle i varma stallet med ett gosigt innetäcke. ♥
Dagens ridtur var ett mycket lyckat ridpass även fast vi vart oense om hur fort det skulle gå ner för backarna ett par gånger, men till slut kom jag fram till att vi bara får öva mer på att gå ner för backar i lagom tempo. Har tyvärr varit lite dålig med att vara ute i skogen och klättra men nu har jag satt som mål att göra det minst en gång i veckan, så kommer det säkert bli mycket bättre och han kommer sätta mer och bättre muskler!



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela