Marias & Marshmallows dagbok

Malle - 25 Februari 2012

Publicerad 2012-02-26 21:03:37 i

Red dressyr i ridhuset på morgonen. Började med att skritta fram en sväng i skogen vilket Malle verkade uppskatta mycket, bästa! När jag kom in i ridhuset började jag jobba honom ganska direkt i skritt, han var lite stretig och jag fick ställa igenom honom lite och vara på honom lite i början innan han gav mer eftergift.

När jag började trava var han inte alls lika spänd som han brukar vara, han var väldigt låg och avslappnad vilket gjorde det mycket enklare att ta upp honom och jobba mer, han var väldigt fin den mesta av tiden och jobbade på väldigt bra! Jag var väldigt nöjd över att jag kunde göra skänkelvikning från A-B (tror jag att det är?) och att han stannade kvar i formen, väldigt duktig!

I galoppen kunde jag också jobba lite med den förvända galoppen, några gånger när jag vände halvt igenom och sen några gånger i serpentiner. I serpentinerna blev vägarna inte så jättebra, fick jobba väldigt mycket med innerskänkeln men tillslut gick det ganska bra ändå! Jag är väldigt nöjd över gårdagens pass på Malle, han jobbade på jättebra och jag kunde ha honom väldigt låg när jag travade av utan att han fick fokus på annat. Han var väldigt fokuserad på vad jag gjorde och var jätteduktig! :)

Kommentarer

Postat av: Jennie Börs - Newforestponnyer

Publicerad 2012-02-27 10:44:26

sv: Det är en underbar serie! Har sett alla tio säsonger flera gånger och de är lika roligt att se på varje gång. Dock är det lika sorgligt varje gång man kommer till slutet och inser att det verkligen är "the end". :(

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela