Marias & Marshmallows dagbok

Malle - 27 Februari 2012

Publicerad 2012-02-27 21:33:51 i

Dressyrlektionen idag för Nicole gick lite blandat, ibland väldigt bra och ibland väldigt dåligt, haha..

Framridningen gick väldigt bra, Malle var väldigt stadig i formen och mjuk i munnen. Dock lite seg för skänkeln men annars väldigt fin! När jag började lektionen tog jag ganska snabbt ett spö för att kunna peta på honom lite i ena varvet, han tar inte riktigt vänsterskänkeln ordentligt vilket gjorde att jag blev lite frustrerad så tog ett spö och lugnade ner mig lite mer och då gick det mycket bättre. Jag fick även prova ett par sporrar av Julia som red samtidigt och då lyssnade han också en aning bättre för vänster skänkeln.

Galoppen var också väldigt blandat idag.. I vänstervarvet (som är det svåra varvet) gick det okej bra, han vart lite "guppig" med huvudet, alltså jag fick ingen bra känsla i munnen utan huvudet var mycket upp och ner även fast han inte spände sig utan han arbete inte ordentligt skulle jag tro. Höger varvet gick riktigt bra en stund, fick verkligen en bra känsla och då var han jätte härlig!

Vi jobbade också lite skänkelvikning, gick bra det med. Han var lite stretig vissa gånger när jag spände mig och inte riktigt red ordentligt, men vissa gånger gick det mycket bättre. Sen travade vi lite på volt med övergångar och att fokuset låg mycket på att få honom stadig och mjuk i formen och längde lite mer på steget, han var väldigt fin i det bra varvet och okej fin i vänster. I avtravningen var han väldigt fin, han var avslappnad, låg i formen och stadig. Duktig ponny hela passet! :)

Tycker ni om när jag berättar lite mer ingående om passen eller blir det jobbigt så att ingen orkar läsa?


Världens bästa sötis! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela