Marias & Marshmallows dagbok

Vårtecken

Publicerad 2012-02-23 21:37:49 i

Ååh, vilken underbar dag! Underbart väder, bra ridpass, underbar stalldag och okej skoldag med väl genomförda prov, kan inte bli mycket bättre!

Det börjar komma en hel del vårtecken till Värmdö nu. Börjar ni också få vår hos er?

☀ Bäckarna porlar.

☀ Jättestora sjöar av vatten.

☀ En massa snö har smält bort och man kan börja se gräs i sommarhagarna.

☀ Ljust när man går från bussen.

☀ Täckena blir mindre fodrade.

Under dagen har jag hört massor med vatten som porlat i dickena, sett väldigt mycket vatten i hästarnas sommarhagar, riktiga sjöar.. Sett väldigt mycket när jag gått från bussen eftersom att det fortfarande var väldigt ljust ute och jag har även suttit på mycket mindre täcken med mindre foder på Mallemannen.


Bild taget idag på vägen till stallet, ljust, massa vatten i hagen och gräs som tittar fram!

Som pricker över i:et på denna underbara dag har jag även sovmorgon i morgon och kan sova en halvtimme längre än vad jag brukar, heaven!

Hoppas ni haft en lika underbar dag som jag haft! Vi hörs mer imorgon, vilket också är sista dagen i skolan innan SPORTLOV! :D Ha det bäst!

Kommentarer

Postat av: Melissa

Publicerad 2012-02-23 23:21:03

Svar:

ja jag också :) Han är ju tungviktare jämfört med xo men en lättviktare i kallblodsvärlden haha.

Stackaren hör inte hemma nånstans skämt och sido

min kusin tävlade ju hoppning med en kallblodstravare upp till 1.20, men min kunde knappt ta sig över 30 cm haha Men så är de nog med alla ästar, alla är bra på olika :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela