Marias & Marshmallows dagbok

29/1 - Mysponny

Publicerad 2012-01-29 21:58:45 i

Ååh, vad mysigt det var att vara tillbaka i stallet idag! Malle var en stjärna, som alltid, och allt är bara så extra mysigt när man varit borta från stallet några dagar!

Idag gjorde jag faktiskt alltid i stallet lite i bakvänd ordning, haha.. Började med att göra kvällshinken och höpåsar vilket är det jag brukar göra sist, haha. Sedan red jag och sist mockade jag, det brukar jag före det mesta göra först, haha!

Hur som helst, ridningen gick galant! Började med att skritta en bit i skogen som framskrittning och sedan gå in i paddocken. Kände mest på Mallen i början, han var lite stel och prövande i början men efter en stund vart han sitt gamla jag och var mjuk och fin. I mitten ungefär började jag använda mig lite av hinderstöden som stod i paddocken, red lite olika vägar mellan dom, snett igenom, rakt fram och lite böjda linjer. Mot slutet gjorde jag också halter mellan dom och Malle var duktig hela tiden. :)
Jag galopperade också ungefär ett varv i varje varv och Malle var jättefin, tog det ganska lugnt också, ville ju inte riskera att han halkade. Jobbade lite av sig själv och sökte sig nedåt även fast jag inte krävde så mycket av honom, duktig älskling! ♥
I helhet är jag nöjd med passet, Malle var jätteduktig!



Finaste bästa ♥

Kommentarer

Postat av: Fraj

Publicerad 2012-01-29 23:11:02

ofta går det bra när man inte kräver särskilt mycket för att man själv rider mjukare och mer följsamt :)

Kul att det gick så bra! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela