Marias & Marshmallows dagbok

Gårdagens träning

Publicerad 2012-01-31 08:21:11 i

Tänkte berätta lite om gårdagens träningpass för Nicole.

Eftersom att jag inte ridit dressyr på honom när jag var sjuk så prövade han mig lite i början igen, spände till och vart allmänt stel och tjaffsig i munnen! Efter en stunds kämpande vart han mycket finare, fortfarande inte lika bra som han brukar vara - men absolut fin! :)
Vi började med lite självständig framridning, då fick jag jobba mycket med att bara få honom rund och avslappnad vilket han blev efter ett tag.

Vi jobbade också lite med galoppserpentiner idag vilket både Malle och Laddie klarade galant, riktigt roligt var det och Malle var jättefin där! När jag bröt av efter serpentinerna fick jag fortsätta jobba honom i nedsittning vilket är hur svårt som helst när han är så pass pigg som han var, men det gick - och han var jättefin! :)

Jättenöjd med dagens pass, Malle var jätteduktig! ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela