Marias & Marshmallows dagbok

15/6 - Vi tycker vänstervarvet suger!

Publicerad 2012-06-15 22:14:25 i Ridpass och markträning,

Idag var det så otroligt varmt, jag ville egentligen helst inte rida när det var så varmt men Malle verkade inte ta någon som helst skada av det så det gick fint.

Framskrittningen fick ske utomhus i skogen för att slippa den starka solen, likaså avskrittning. När vi kom in på banan travade jag fram på halvlånga tyglar vilket resulterade en riktigt fin Malle. Munnen kändes riktigt fin och mjuk med den metoden som jag absolut ska fortsätta använda!

Idag gick det super i högervarvet. Malle var med på noterna redan från början och tjaffsade inte alls lika mycket med huvudet, stadig, fin och härlig i munnen och jag kände verkligen samspelet mellan hand och skänkel.

Vänstervarvet gick dock inte alls lika bra, Malle tryckte ovanligt mycket inåt och lyssnade inte alls på innerskänkel. Dessutom ställer han huvudet utåt vilket är otroligt svårt att få bukt på.. Efter lite jobb i vänstervarvet gick det lite bättre mot slutet i alla fall. Det måste vara jag som gör något konstigt med sitsen i vänstervarvet då det känns helt annorlunda i det varvet - vi får jobba vidare med det, nu går i alla fall högervarvet bra!

Jag är ändå ganska nöjd med Mallefinisen, han lyssnade hyffsat även fast han tyckte mycket kring kanten av ridbanan var riktigt läskigt vissa stunder.. Han har blivit så tittig av sig busen. ♥


Mitt hjärta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela