Marias & Marshmallows dagbok

7/6 Hoppträning

Publicerad 2012-06-07 17:38:00 i Ridpass och markträning,

Som sagt var det en underbar träning igårkväll! Vi hoppade bana för att träna inför söndagens KM då dom flesta ska hoppa det. Vi övade mycket tempoväxlingar i framridningen, främst i galoppen. Gjorde Malle lite extra taggad i galoppen från början genom att öka ordentligt ena långsidan vilket gör honom väldigt taggad. Efter första ökningen visste han precis vad han skulle göra och ökade varje gång supermycket av sig själv.

När vi började hoppade fram gick det bra hela tiden, vi hoppade olika hinder av banan och det flöt på bra hela tiden! Malle hoppade med superbra tempo, hittade bra avstånd dom flesta gånger och flöt mest på väldigt lätt.

Först hoppade vi banan på en lägre höjd vilket gick bra, det flöt igenom hela banan även ifall det gick lite snabbt i slutet, haha! När vi höjde upp till ungefär 90 cm gick det också väldigt bra tycker jag, alla hinder kändes väldigt lätta utom en oxer på långsidan där jag fick stopp då jag inte höll om honom ordentligt. Senare fick jag ett väldigt bra hopp på den då avståndet stämde perfekt och han lyssnade perfekt på mina skänklar när jag ville ha avhoppet, jättehärligt!

Hela träningen kändes jättebra och nu är jag taggad till tusen på KM som håller rum på söndag. Det ska bli hur roligt som helst och vi satsar bara på att bli dubbelnolla med en bra känsla, det skulle vara urhärligt!


Kommentarer

Postat av: Ebba

Publicerad 2012-06-07 20:43:36

Hej! Nu har jag lagt upp en ny film på min blogg, skulle vara kul om du ville kika in och säga vad du tycker, kram :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela