Marias & Marshmallows dagbok

9/6 Finaste ponnyn

Publicerad 2012-06-09 22:13:38 i Ridpass och markträning,

Ååh, detta ridpass kan jag leva länge på, finaste ponnyskrutt!

Jag red igenom lite på ridbanan inför morgondagen. Vi kom ganska sent och jag ville gärna hinna hitta skjuts från stallet då mina föräldrar inte kunde hämta. Därför fick det bli ett ganska snabbt pass, jag hade gärna skrittat fram och av lite längre egentligen.

Jag började med att jobba honom lite i skritten innan jag började trava. Det blev egentligen inget större jobb idag utan vi joggade mest runt och ställde igenom lite i båda varven.

Malle var otroligt duktig hela passet och tog jobbet riktigt seriöst. Den enda minussidan med dagens pass måste jag nog säga var att Malle var ovanligt seg och nästan lite skänkeldöd. Det blev dock bättre mot slutet då han var som allra härligast!

I början av passet kändes det som att jag var lite väl rörig i handen. Jag vet dock inte riktigt om det var bra eller dåligt eftersom att han blev så fin sen då jag verkligen kunde ställa igenom ordentligt. Det är möjligt att jag kanske kommer behöva vara lite bestämdare i handen nu i början för att visa Malle att han ska jobba i formen när jag ber honom. Mot slutet kändes allt jättebra, Malle var otroligt, otroligt stadig i formen, sjukt härlig i munnen och bara otroligt härlig! Det var jättehärligt att kunna ställa igenom sidorna utan att han protesterade över huvudtaget och han var så sjukt härlig! Världens bästa ponny!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela