Marias & Marshmallows dagbok

Magiska borstarna

Publicerad 2012-06-15 15:51:00 i Tankar och åsikter,

För ett tag sen köpte även jag mig en upplaga av de "magiska borstarna".

Eftersom att jag och Malle älskar grönt, jag tycker det passar så himla fint på Malle så fick det såklart bli det grön/blåa settet.

När jag provade borstarna var min första reaktion inte så speciell, det var väl som vilka borstar som helst. Jag var ganska neutral i mina åsikter men det kändes lite onödigt att lägga pengar på borstar som var som vilka andra borstar som helst.

Mina åsikter ändrades dock ganska snabbt. Malle kom in en dag och var lite smålerig, mest lerig på benen och även litegrann på övriga kroppen. Det var nu tillfället skulle komma då jag verkligen fick pröva på mina nya borstar. Till lera och ingnodd smuts i pälsen var verkligen dessa borstar som namnet skulle antyda - magiska! Även till intorkad svett eller liknande fungerade borstarna riktigt bra, Malle verkade även tycka att borstarna var sköna efter lite invänjning vid dom.

Det enda minuset jag kan se med dessa borstar var att dom var lite väl hårda att borsta med på ryggen. Många hästar är lite känsla för speciella tryck på ryggen vilket dessa borstar inte var det bästa till, med lite försiktighet går det såklart bra men det får man helt enkelt ta. I övrigt älskar jag borstarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela