Marias & Marshmallows dagbok

Rida själv eller i grupp?

Publicerad 2012-06-17 14:15:00 i Tankar och åsikter,

Kom igen och kommentera lite nu då! Ni var så bra på det ett tag och nu har ni tappat gnistan, jag vet att ni kan.



Föredrar du att rida ut själv eller i grupp?

Mitt svar på den här frågan är ganska blandat.. Dock rider jag i helhet helst ut bara jag och Malle. Anledningen till detta är nog det att Malle tycker allra bäst om att gå längst fram, han vill inte ha någon annan hästrumpa framför nosen och inte kunna titta framför honom - det är inte hans grej, inte min heller.

Ifall vi ska galoppera ute också är det också svårt att vara med ett eller flera andra ekipage, ifall man ska galoppera på rakt spår alltså, på rad. Malle vill galoppera fort ute vilket inte jag misstycker till (oftast) och Malle har så snabb och stor galopp att han kan galoppera ifrån i princip alla. Det är såklart jobbigt att vänta hela tiden och hålla in galoppen varje gång man rider ut så därför rider jag gärna ut själv. 

Skritta gör jag dock gärna med ett annat ekipage, när man kan skritta bredvid varandra och prata eller att jag får gå först. Då njuter både jag och Malle av sällskapet till max! :)



När man rider själv kan man ju också göra precis vad man vill för dagen utan att någon misstycker. Galoppera fort, fort eller kanske skritta lugnt. Jätteskönt att rida ut tillsammans bara vi tycker jag och Malle!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela