Marias & Marshmallows dagbok

Sadelgjordar

Publicerad 2012-06-01 12:00:00 i Utrustning och shopping,

Just nu är det jag behöver mest inom hästväg en ny sadelgjord till Malle. Eftersom att jag bytte färg på sadeln när vi provade nya hade jag tidigare en svart och när jag skulle köpa ny ville jag prova en ny. Jag köpte en anatomisk i sympatex vilket jag inte alls blev nöjd med, resåren är så töjbar att det känns konstigt att spänna och dessutom känns det inte som att det skulle vara skönast för Malle.

Nu letar jag alltså efter en ny sadelgjord helt i läder och med kraftigare resår, dock är jag lite kräsen med både modell och färg..

• Konjaksfärgad, färgen brukar heta tabacco.
• 120 lång.
• Inte magplatta
• Helt i läder.
• Kraftig resår med tre band.
• Snabbknäppes"sak", haha!

Den jag är mest inne på är ändå en sadelgjord jag provat innan (fast då i svart såklart), den håller otroligt bra, är snygg och Malle trivs med den, den lutar det extremt mycket åt så den ska jag spara till nu.


Vad har ni för sadelgjordar och vad tycker era hästar om dom?

Kommentarer

Postat av: Filippa

Publicerad 2012-06-02 14:19:39

Haha, du beskriver typ exakt Matanza's sadelgjord :p köpte min på mustang, men finns nog på flera ställen. Kollat i sickla? Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela