Marias & Marshmallows dagbok

Barbacka-dressyr

Publicerad 2012-03-23 20:45:25 i Malle och Maria ♥,

Malle i sitt fina nya träns, visst passade han otroligt bra i det?
Dagens ridpass gick hur bra som helst! Vi började utomhus med att skritta och såg en massa härliga vårtecken, bland annat små blommor och så red vi i den värmande solen, underbart!
När vi sen gick in på ridbanan och började gick det inte lika bra, jag hade lite dåligt tålamod till en början och blev lite sur ett tag. Då fick jag ge honom lite skrittpaus och lugna ner mig själv lite..
'
Jag fick också säga till mig själv att rida ordentligt och försöka koncentrera mig istället för att bara bli sur och då gick det så mycket bättre, Malle lyssnade på minsta vink och jag behövde bara tänka vad han skulle göra så gjorde han precis som jag sa, duktig Malle! Jag gjorde väldigt mycket tempoväxlingar och övergångar vilket gick hur bra som helst, Malle lyssnade super och jag är så nöjd med passet! Verkligen ett steg framåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela