Marias & Marshmallows dagbok

Lägesuppdatering

Publicerad 2012-03-14 12:40:17 i Vardag,

Idag är det en helt vanlig Onsdag, i princip. Först går jag i skolan till halv fyra, har lunch just nu så bloggar lite, like always! Efter stallet ska jag åka till stallet med skolbussen, gå hela vägen till stallet, like always! Jag börjar med att göra höpåsar, kvällshinken och sen mocka. Jag börjar borsta på Malle som nu står i stallgången, eventuellt är han lerig och då tar det lite längre tid än vanligt. Jag sätter på benskydd och sadlar och förbereder allt som hänger fram tränset, sätter på mig västen och hjälmen och lägger också fram ett kort spö..
-
När Carina har kommit (som jag hopptränar för) börjar vi bygga fram, idag blir det förmodligen något banliknande eftersom att vi hoppade teknik förra veckan. När det nästan är klart springer vi upp till stallet och tränsar hästarna och plockar med oss det sista. Vi hoppar upp, skrittar fram - rider - skrittar av. Vi går upp till stallet och fixar iordning hästarna inför natten, plockar in allt i skåpet - åker hem.
-
När jag kommer hem äter jag - duschar - "datar" - pluggar - går och lägger mig.
-
Som en helt vanlig Onsdag sitter jag även i skolan här på lunchen och gör ett alldeles onödigt inlägg om vad jag gör just nu och vad som kommer hända resten av dagen, like always!
-

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela