Marias & Marshmallows dagbok

Tyglar hit och dit

Publicerad 2012-03-25 10:00:00 i Tankar och åsikter,

Tänkte ta och skriva mig ett inlägg om mina åsikter om tyglar. Som säkert alla hästmänniskor vet finns det en hel drös med olika tygelsorter och nästan alla känns väldigt olika! Därför tänkte jag skriva vilka jag tycker är skönast, varför och så får ni gärna tycka till i kommentarsfältet era åsikter om tyglar.

Jag kan ju börja med dom tyglar jag tycker minst om, det måste jag faktiskt säga är vävribbstyglar. Just nu har jag faktiskt just dessa tyglar när jag rider, tyvärr.. Jag tycker att tyglarna blir obekväma i handen, skaver väldigt mycket och är helt enkelt väldigt stela en lång tid, mina är fortfarande väldigt stela även fast jag köpte dom för ett bra tag sen! Det positiva med dom här tyglarna är väl att dom inte är så dyra så har man inte så "kräsna" händer är det ju alltid bra att det finns billigare alternativ såklart.


Här ser ni vävribbtyglarna på.

Dom skönaste tyglarna enligt mig måste nog vara lädertyglarna utan stroppar. Jag tycker den är minst störande, det finns ingenting som stör på tyglarna och jag tycker även att dom ser snyggast ut på ett ekipage, en väldigt simpel men så skön tygel! Denna tygeln blir också väldigt skön i handen när man användt den ett tag, det blir väldigt mjuka och följsamma och jag tycker verkligen om dessa tyglar, hur bekväma som helst!



Vad är era åsikter om tyglar? Spelar det ingen roll eller har det stor betydelse? Skriv en kommentar!



Kommentarer

Postat av: Rebecca

Publicerad 2012-03-25 20:20:38

Sv: Hihi, tack! :) Tävlingen är på Årsta Runsten :D

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-03-26 18:34:47

Jag tycker att det är skönt med stroppar. Då glider inte tyglarna ur handen och så minskar risken för att man ska ha olika korta tyglar när man rider. Annars är vävribbstyglarna hyffsat bra tycker jag! Men jag håller med dig om att de är stela...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela