Marias & Marshmallows dagbok

Finaste Malle

Publicerad 2012-05-23 21:50:58 i Malle och Maria ♥,

Idag var det hoppträning på schemat och jag var hur taggad som helst idag!

Jag fick inte igenom honom ordentligt i framridningen och han var ganska seg och trött idag kändes det som hela träningen. Jag tror att mycket av tröttheten kan bero på värmen - hoppade fint gjorde han i alla fall!

Övningen idag bestod utav en serie på ena långsidan och ett ensamhinder på den andra långsidan. Vi byggde på serien lite eftersom och Malle hoppade igenom utan problem alla gånger. Några gånger landar han i fel galopp då han blir lite ställd utåt innan hindrena, det blir mycket bättre känsla och flyt när han landar rätt och då blir det klockrent.

Efter att hela serien var uppbyggd la vi på ensamhindret också vilket Malle hoppade över lätt, sista gångerna höjde vi upp till ungefär 1.05 m och en gång stannade han på det då jag inte riktigt red ordentligt mot, blev lite osäker och hetsred istället för att rida likadant som dom andra gångerna. Han blir också aningen osäker på hindret när vi inte hoppar den höjden så ofta längre, det får vi bygga upp igen. Första gången stannade han allstå men dom andra två gångerna hoppade han jättefint, kom lite nära men vad kan jag begära när vi inte hoppat den höjden på jag vet inte hur länge, Malle tyckte i alla fall att det var kalaskul och då tycker jag också det! ♥



Hoppbild från förra året under allsvenskan, bästa Malle!

Kommentarer

Postat av: Tova Eivinson ♥

Publicerad 2012-05-24 10:17:03

Vill du ha chansen att få ett par ‘Mountain Horse Jeanie’ ridbyxor med ett värde av hela 1,200 kronor gratis? Var då med i våran tävling där priset är just dom här ridbyxorna i valfri färg! Det tar bara några få minuter att anmäla sig och ha chans att vinna det här.

Här hittar du tävlingen: http://ponnysmurfarnas.blogg.se/2012/april/vinn-mountainhorse-ridbyxor.html

Tävlingen avgörs den 31 maj, LYCKA TILL!



Kram!

Postat av: Lisa Fager

Publicerad 2012-05-31 15:21:53

Gu vad söt häst, huvudet var super gulligt, speciellt på headern!! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela