Marias & Marshmallows dagbok

Malle - 7 Maj 2012

Publicerad 2012-05-07 20:50:55 i Malle och Maria ♥,

Idag var det dressyr för Nicole. Både Julia (som jag red tillsammans med) och jag ska tävla i helgen så vi övade lite på övergångar mellan galopp - skritt, öppnor och sådant lösgörande. Vi började med att trava fram och började sen med övergångarna i galopp, skritt. I början gick det inte alls bra, jag hade dåligt tålamod och Malle var en aning motstretig.

Efter lite jobb och lite djupa andetag från min sida så att jag skulle lugna ner mig lite gick det mycket bättre. Malle vart riktigt fin och högergaloppen satt som en smack! Kunde galoppera och sedan göra halt, riktigt duktig var han. Vi gjorde även några uppridningar på medellinjen i galopp med halt vid X. Malle var riktigt duktig även fast det var svårt i början. Han sticker iväg lite när jag rider upp på medellinjen men fick göra många halvhalter så gick det super!

Innan avtravning hann vi såklart också med lite travjobb också. Vi jobbade med att länga steget på en kort sträcka, från medellinjen till en bit in vid vägen (om ni förstår hur jag menar?). Malle har väldigt lätt för att länga och var hur fin som helst. Vi måste fortfarande jobba med att han ska vara kvar i samma form men han var riktigt, riktigt fin! Avtravningen var också underbar, han vart riktigt maffig och tog för sig hur bra som helst! Han var galet fin. Är så nöjd med fina Malle idag, han skötte sig lysande!





Kommentarer

Postat av: Josäfin :>

Publicerad 2012-05-08 20:35:10

Kul att det gick så bra :D



sv: Aw tack :')

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela