Marias & Marshmallows dagbok

Sommarproblem

Publicerad 2012-05-29 15:32:00 i Tankar och åsikter,

Det enda minuset jag ser med sommaren måste faktiskt vara insekterna och solen för stallets del.

Malle har jätteproblem med framförallt solen, han får hemska solexem på mulen och blir alldeles röd om mulen, stackarn! Det som har fungerat bäst hittils är barnsolkräm med solfaktor 30, dock får han fortfarande väldigt mycket exem, redan lite nu på våren. Dock tror jag att jag kanske har kommit på hur jag ska lösa solexem problemet. Eftersom att solhelosan är så fet och sitter kvar på mulen hade jag tänkt att använda både den och barnsolkrämen, först barnsolkrämen för att skydda styrkan på solen och ovan lägga solkhelsosanen för att hålla kvar det och skydda även fast han står i hagen och äter gräs, detta tror jag verkligen på och för att svalka av lite när han kommer in kanske ha på lite vanlig helosan.

Ett annat problem under sommartiden är Malles ögon, eller snarare flugorna. Jag misstänker att flugorna sätter sig i ögonvrån och irriterar. När Malle kommer in kliar han som en galning mot mig med ögat först, det rinner och han öppnar inte ögon ordentligt, min bebis.. Detta brukar lösa sig med en flughuva men såklart är det ändå jobbigt!

Min teori på sommaren är att så mycket som möjligt kunna ha hästen utan grejer på sig. Sommaren ska vara frihet för hästarna, värme och mat hela dagarna. Inte en massa klibbiga täcken, sprayer och massa detaljer. Det är verkligen synd när man behöver hjälpa till så mycket som med eksemtäcken, flugtäcken och heltäckande hjälpmedel, skönt att jag slipper ifrån det i alla fall!

Min vackra prins! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela