Marias & Marshmallows dagbok

WE - träning med Malle

Publicerad 2012-05-30 12:33:48 i Malle och Maria ♥,

Igår var det, som ni redan vet, WE träning för mig och Malle. Vi har aldrig prövat på det tillsammans, förmodligen aldrig annars heller.. Men till min lycka gick det hur bra som helst, verkligen!

Vi började med en övning som heter tre tunnorna, det gick ut på att göra volter runt tre stycken hinderstöd, först i skritt och sen även i trav. Denna övningen var nog svårast enligt mig men sista gången gick det riktigt bra. Jag fick öva på att sträcka mer på överlivet och rida mer med sätet och inte så mycket med handen och skänkeln utan mer blicken och vikten, jättenyttigt!

Andra övningen gick ut på att rida tight slalom även häst runt hinderstöd, först skritt, sen trav och till sist trav med skrittövergång i mitten. Malle lyssnade jättebra, han var verkligen lydig när jag red mer med sätet så det verkade han verkligen trivas med! Malle var hur duktig som helst.

Den sista övningen kände jag igen mest, vi skulle rida fram till ett bord och göra halt, lyfta en pet-flaska och sen rida fram igen. Malle var lite tveksam första gången då jag bara skulle gå förbi den men sedan flöt det på som bara den. Två sista gångerna lyfte jag också flaskan vilket var slutmålet för dagens övning! Hur duktig Malle som helst.

Jag är, som ni säkert hör, hur nöjd som helst med Malle! Han blev mycket lydigare, gladare och lättare att sitta på när jag red mer med sätet så det ska jag absolut fortsätta med mer! Skänklarna blev även mer kvicka när dom väl behövdes på riktigt. Jättebra träning och Anna Nordin var en riktigt bra och duktig tränare!



Kommentarer

Postat av: Rebecka

Publicerad 2012-05-30 16:42:08

Sv: Nej jag är 96:a medan de andra är 95:or ;)

Postat av: Sara

Publicerad 2012-05-31 08:14:22

Sv: Tack snälla du!! Värmde att höra :) Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela