Marias & Marshmallows dagbok

Markarbete

Publicerad 2012-10-03 22:08:59 i Ridpass och markträning,

Idag blev det markarbete/dressyr på ridschemat. Jag tog det faktiskt riktigt lugnt i stallet idag, eller slöade inte men stressade inte heller, bara myste och var ordentlig - härligaste stalldagen på länge! ♥
 
Ridpasset gick även det bra. Fokuserade på att han skulle vara kvick för hjälperna och reagera snabbt på igångsättningar och avsaktningar. Det stod även lite små minihinder framme, sockerbitar typ. Det galopperade vi också över nån gång vilket gick bra. Det gick jättebra i helhet och det är alltid så härligt att rida på min skatt! Mot slutet ställde jag honom bra inåt och då gick han jättefint, prinsen! 
 
Imorgon blir det också ridhuset, om vädret tillåter blir det fram och avskrittning utomhus ändå. Morgondagens pass fokuseras det nog lite mer på skritten, det blir det lite för lite av annars tycker jag, ett ordentligt pass i skritt alltså, såklart blir det säkert lite trav och kanske galopp ändå men fokus på skritten och halter, ordentligt!
 
Nu lockar sängen otroligt mycket, godnatt! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela