Marias & Marshmallows dagbok

9/9 Svettigt dressyrpass

Publicerad 2012-09-10 16:30:00 i Stallivet,

Igår blev det ett riktigt svettigt trimpass! Red ett ganska kort pass men oj så jobbigt det var!
 
Ställde högre krav än vanligt på honom och krävde att han skulle jobba i formen istället för att bara slappna av, sänka huvudet lite och släpa benen efter sig. Idag var det bakbenen mer igång (det ska förbättras ännu mer), bättre linje på halsen och mer framåt.
 
I galoppen red jag på framåt, ökade på ett par långsidor för att sen rida lite volter som var i bra tempo, Malle vart riktigt duktig och när jag bestämt skänklade på honom en långsida var han jätteduktig och framåt sen.
 
I slutet var han himla fin och bättre i handen än i början. Jag kände att jag störde honom lite mycket ett tag där så det får vi också jobba på men i övrigt var det ett bra pass!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela