Marias & Marshmallows dagbok

Hoppning på min prins

Publicerad 2012-09-27 10:15:00 i Ridpass och markträning,

Hej, det var ett tag sen. Nu ska jag försöka blogga lite igen i alla fall, så mycket jag hinner och med små inlägg så att jag inte tappar inspirationen. 
 
Igår hoppade jag på min lilla arabprins. Först var det mycket folk i vägen men det gick ändå ganska bra. När vi höjde upp en liten bit stannade han två gånger, vi tappar galoppen lite i svängen (då det var ganska korta uppridningar) och då vart jag för passiv och han stannade. När jag sen fick över honom hoppade han jääättefint så jag är ändå nöjd. Det är mig jag måste jobba med, att inte bli för seg i det mentala och tveka, annars när jag säger åt honom hoppar har jättefint! Idag blir det antagligen lite dressyr, förhoppningsvis kan jag ha någon hjälptygel så att han släpper igenom helt och är avslappnad i ryggen, ska försöka jobba på att han ska reagera direkt på mina hjälper, att han lyssnar precis på vad jag säger. 
 
Vi hörs senare under dagen, ha en bra torsdag! 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Sara

Publicerad 2012-09-27 13:31:06

Superfin blogg :D

kolla gärna in min nystartade blogg, http://mingus.blogg.se

Svar: Tack så mycket! :D
Tack för bloggtipset också. :)
Maria Nilsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela