Marias & Marshmallows dagbok

Omhoppningssvängar

Publicerad 2012-04-06 14:08:00 i Malle och Maria ♥,

På hoppträningen i onsdags tränade vi lite på omhoppningssvängar. Vi började med att rida fram lite på egen hand som vi brukar. Malle kändes först lite konstig, liksom inte riktigt fram och kändes liksom lite konstig i steget men jag tror det kan bero på att underlaget var lite gropigt.
'
Först började vi med att rida serpentinbågar över travbommar på medellinjen, det har jag och Malle otroligt svårt för och borde träna mycket mer på. Det gick i alla fall ganska okej ändå, galoppen var mycket svårare och det var svårt att få till bra vägar före och efter!
Att hoppa fram på dom ensamma hindrena som stod på långsidan var aningen lättare och där hade vi också lagt ut en tunna och en plastduk som mur för att skrämsla till hindrena lite grann. Malle tittade inte så mycket på det och hoppade duktig över det. Omhoppningssvängarna gick väldigt bra, han hoppar så duktig när det kommer till det, duktiga prinsen. En gång kom han lite konstigt men jag tryckte på honom och duktig som han är hoppade han av stort, stolt matte var jag då kan jag säga! ♥
'
Jag är väldigt nöjd över Malls, han hoppade bra och även fast det var en övning som vi tycker är riktigt svår skötte han det galant!
'
Söten innan passet!

Kommentarer

Postat av: maja

Publicerad 2012-04-06 17:52:17

Shiit vilken fin häst! :)

Postat av: Maja---djurflickorna

Publicerad 2012-04-06 21:19:04

Jättefin blogg och söt ponny! :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela