Marias & Marshmallows dagbok

För stor och för liten

Publicerad 2012-12-26 21:03:51 i Tankar och åsikter,

Något som många diskuterar hit och dit är längd, ålder och vikt på ryttaren. Jag själv känner väldigt starkt för detta med längd och storlek så ska ta och skriva lite om det tänkte jag. 
 
När jag var liten önskade jag mig såklart en häst som alla andra små ridskoleryttare någon gång gör. Jag fick filmer och faktaböcker om allt från den första egna hästen till de olika grenarna inom ridsporten. Något som fastnat i mitt huvud är att man aldrig ska köpa en häst att växa i, inte heller får man ju vara för stor. Det stör ponnyn/hästen i både muskelsättningen och ridningen. 
 
Jag tycker det är väldigt viktigt att man inte köper varken en för stor eller liten häst. Båda kan få konsekvenser framförallt när det gäller ridningen och muskelbyggnaden på hästen.
 
 
Jag har länge tvekat på min längd på Malle och har många gånger övervägt om det är bäst att låta en annan liten tjej/kille äga honom men jag vet på mitt fullaste allvar att jag inte skulle klara av det. Jag skulle inte klara av en livsstil med att veta att Malle är någon annans, det skulle inte gå! Skulle jag bli för stor för Malle skulle han ut på foder, ingen tvekan och jag skulle inte ha en annan häst för är det inte Malle som står i sin box ska ingen annan göra det heller! Däremot dyker absolut rätt ägare upp, någon som låter honom stå kvar där han nu står, är liten och kan intyga ett livslångt hem skulle jag inte hålla honom där men det skulle vara extremt bra kontakt med de personerna isåfall. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela