Marias & Marshmallows dagbok

4/1 - Frostig häst

Publicerad 2012-02-04 22:05:04 i

Idag blev ridpasset inte speciellt långt, hade planerat att rida lite längre och lite intensivare men då termometern visade 19 minusgrader och både jag och Malle höll på att bi istappar passade inte det så bra.

Skrittade barbacka med Sara och Ariel till travbanan, där skrittade jag bara runt en kort stund, på ängen medans Sara travade och galopperade. Travade också pyttelite, men det var verkligen lite, ville inte att Malle skulle riskera att dra av någon mer sko!

När Sara hade ridit klart på ängen red vi tillbaka och jag hade tänkt att rida lite i ridhuset istället. Dock var det precis lika kallt där och jag eller Malle hade någon lust att rida när det var så pass kallt, det hade nog bara varit jobbigt för oss båda. Malle var verkligen frusen i hela ansiktet, vit om mulen och känselhåren där och även runt ögonen och i PANNLUGGEN, det har jag då aldrig sett, haha! Så vi gick in i stallet och värmde oss istället!


Världens bästa! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela