Marias & Marshmallows dagbok

Malles vecka

Publicerad 2012-02-06 14:00:00 i

Denna vecka är lite oklar för Malle just för tillfället.. Jag vet inte riktigt hur jag ska lägga upp schemat då alla Malles skor sitter väldigt löst, sömmarna är för slitna då han har snösulor nu. Fick lära mig igår att det är bra att byta ut just sömmarna ungefär vid halva skoningstiden då dom blir utslitna annars eller någon i den stilen.

Idag hade jag tänkt avboka lektionen, det blir värre av att bara rida så jag tänkte ta det lugnt tills han får helt nya skor och blir verkad runt om. Så det blir ingen hårdare ridning denna vecka (tills hovslagaren kommer) och bara skritt. Tänkte ändå skriva upp lite områden som vi ska öva lite på i skritt.

Måndag: Utebanan - följa John
Tisdag: Skritt ut
Onsdag: Ridhus - Bommar i skritt
Torsdag: Ridhus - Halter
Fredag: Utomhus
Lördag: Ev. påbörja trav
Söndag: Skritt ut + ev. trav

Denna veckan blir passen också max 30 minuter så denna veckan blir det en liten "mini-vila" för Malle, eller en sen vintervila såhär innan tävlings- och träningsterminen kommer igång ordentligt. Skönt för honom! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela