Marias & Marshmallows dagbok

10/1 - Rädd ponny

Publicerad 2012-01-10 21:18:50 i

Tänkte skritta ut en bit idag, barbacka och med massa kläder då jag frös som en galning redan när jag kom till stallet.. Det var nämligen hur kallt som helst i hela skolan idag!

Hur som helst struntade jag i att ta av innetäcket då han bara blir elektrisk då och blir rädd när han får så mycket stötar. Så det slapp vi iallafall idag! :)
När jag red ut så gick det bra, Malle var väldigt tittig och såg 'spöken' mest överallt skulle jag tro, haha. Jag kom en bit, nästan framme vid ridskolan, då stannade bara Malle och var väldigt rädd för något som jag dock inte kunde se, hm.. Hur som helst, mörkrädd som jag är vände jag tillbaka och skrittade hem igen så det blev inte så långt idag, när vi nästan var hemma höll jag även på att åka i backen, haha.. Malle blev plötsligt väldigt rädd för en stor grop i marken, alltså inte djup men stor på bredden om ni förstår? Det var iallafall väldigt halt att rida med innetäcket så där höll jag på att få smaka på backen en sväng, men höll mig kvar, haha!

Var ute knappt 15 minuter så när vi kom tillbaka fick det bli massa mys och pyssel istället, även fast jag behöll täcket på. Mysigare det, än att flyga i backen, haha! ♥

Hatar när det är såhär kallt då Malles täcken alltid blir jätteelektriska och sen går det typ inte att röra honom utan att vi båda får stötar, då kör det bara ihop sig..



Kommentarer

Postat av: Matilda

Publicerad 2012-01-10 21:25:23

sv: Hhihi, ja! :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela