Marias & Marshmallows dagbok

16/1 - Dressyrträning

Publicerad 2012-01-17 11:41:33 i

Träningen igår gick lite halvbra.. Tänkte berätta litegrann.

I början, när vi värmde upp, gick det super! Malle var verkligen med på noterna, fin i formen och riktigt härlig, speciellt galoppen som brukar vara ganska flängig var helt underbar, han var verkligen fin, stadig av sig själv och jag kunde rida och inverka på rätt sätt istället för att bara koncentrera mig på att få honom ordentligt lösgjord!

Sen när vi hade tagit paus och börjat jobba med övningarna, nämligen halter, så gick det mycket sämre.. Malle ville inte alls stå still och visste nog inte riktigt vad han skulle göra, han ryggade, gapade och allt möjligt.. Så då var jag inte lika nöjd längre, men han var iallafall lite finare i avtravningen, inte som han brukar men ändå helt okej.

I helhet är jag helt okej nöjd med passet och Malle, såklart kunde det gått mycket bättre men i början var han jättefin så det lyffte upp passet en aning! :)


Fina ponnyn! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela