Marias & Marshmallows dagbok

19/1 - Barbackadressyr

Publicerad 2012-01-19 20:56:11 i

Igår red jag ett väldigt lätt dressyrpass på Mallen i ridhuset. Jobbade lite med halter, ganska mycket skritt och lite trav också. Malle var superduper fin!
I början var han, som han brukar vara, lite stretig och ostadig.. Men efter en stunds jobbande så lossnade det rejält! Släppte på eftergiften några varv på volten och plockade sedan upp honom sakta men säkert när han redan var låg i formen, då blev han superfin!
Halterna, som vi fick i uppgift att jobba lite med på egen hand från måndagslektionen i dressyr gick super! I början var det lite samma som i måndags men jag väntade ut honom, lirkade lite på handen och han stod jättefint, still och i form i halterna, världens bästa ponny!
I traven mot slutet hade jag bestämt mig att han skulle stanna kvar i samma form som i skritten, höll en stadig hand och med skänklarna om och han var superfin! ^^
Så jag är väldigt nöjd över ridpasset igår! Red i ungefär 30 minuter med fram/avskrittning.

Kommentarer

Postat av: susanne

Publicerad 2012-01-20 15:19:40

Fin blogg!

Postat av: susanne

Publicerad 2012-01-20 15:35:06

Fin blogg

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela