Marias & Marshmallows dagbok

5/1 Dressyr med hjälp

Publicerad 2012-01-05 18:11:19 i

Idag gick Malle likadant som igår, först red Nicole en stund, ca en halvtimme och sedan red jag en stund också, i ungefär 10-15 minuter skulle jag tro.

Malle var mer sammarbetsvillig i traven idag, eller mer loss kanske jag ska kalla det.. Han var iaf finare i traven och hade verkligen fin form och tjaffsade inte alls mycket! Mot slutet blev han riktigt fin och det blev även en ökning och Malle är ju så gudomligt snygg om jag får säga det själv!

När jag red prövade han mig såklart lite i början men sedan vart det mycket bättre och traven var faktiskt bättre än skritten idag, han var stadigare och lättare där helt enkelt.
Imorgon blir det en lättare uteritt och på Lördag lite dressyr igen, blir mycket dressyr för killen nu men det är bara bra för honom! När vi har ridit på mycket och allt går på räls ska jag ge honom en liten vila.



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela