Marias & Marshmallows dagbok

7/1 - Dressyr i ridhuset

Publicerad 2012-01-07 19:38:38 i

Idag red jag lite dressyr i ridhuset, gick dock inte precis som jag önskade.. Men helt okej ändå!

I början var han jättefin och jag trodde verkligen att det skulle bli ett lyckas pass. Dock var han lite jobbig i ena varvet, vet inte riktigt vad det var.. Vi hade ändrat lite på bettet då det innan satt fel och sen svarade han inte riktigt framåt.. Så antagligen var det något som inte riktigt stämde helt.. Kändes helt enkelt inte helt rätt.
I andra varvet (höger) var han jättefin, något krånglig att få stadig där också men så betydligt mycket bättre, där kändes han ändå fin!

Vi få hoppas att det går bättre imorgon, då ska vi träna för en riktigt duktig tränare som kallas Ludde, ska bli riktigt roligt och jag är jättetaggad även fast det inte kändes jättebra idag!



Idag har jag även anmält mig till en hoppkurs den 21-22 Januari, ska bli riktigt kul att hoppa då, var väldigt längesen vi hoppade. Ska nog hoppa lite på egen hand innan det ett par gånger, lite markarbete/hoppning, kanske på Torsdag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela