Marias & Marshmallows dagbok

9/1 - Dressyrträning

Publicerad 2012-01-09 22:33:00 i

Idag tränade jag för Nicole igen. Det gick riktigt bra, redan från början var Malle rätt bra med på noterna, fick dock ta en liten 'match' med honom men när vi hade klarat ut den lossnade det bättre. Jag la även upp stigbyglarna då jag kommer åt honom mer då och sitter mycket bättre. Då blev han jättemjuk och fin mellan handen och skänkeln, fina ponnyn! ♥

Vi jobbade lite skänkelvikning som gick helt okej, det var kanske inte alltid jättelätt då han sprang ifrån arbetet lite i början med efter en stund vart det bättre och han svarade bra åt sidan.

Vi galopperade också, Malle svarar så himla bra framåt där så då är det ju viktigt att jag tar vara på den energin på rätt sätt vilket det kändes som att jag lyckades med idag, han var riktigt fin och jag hade bra stöd i handen och han var låg och rund istället trippig och hög, duktig helt enkelt!

Sedan travade jag av och där ännu lite rundare och lägre, han var fin! Jättenöjd med både honom och mig idag, bästa älskling! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela