Marias & Marshmallows dagbok

Dag 2

Publicerad 2012-01-10 17:18:00 i

Min första häst.

Min första egna häst är Malle. Så vad ska man då skriva, jag kan skriva lite kort om min första och enda medryttarponny.

Han hette Lucas och var en B-ponny, ett envist gotlandruss. Han var verkligen ingen vanlig ponny, han var verkligen så envis.. Det fanns typ ingenting som fick honom att röra på sig framåt, eller så var jag inte så bestämd?

Han var jättesöt iallafall, jag tog hand om honom varje fredag kommer jag ihåg och vi red ganska mycket ut har jag för mig då jag inte vågade rida själv i ridhuset, haha! Så mamma gick med varje gång och vi red alltid samma runda, haha.. Försökte galopperade ute på honom massvis med gånger men han var ju så envis och trög så jag fick aldrig fram honom. Jag åkte även av ett par gånger vet jag när vi red i ridhuset då han också var världens fjantigaste och blev alltid rädd i ett av hörnen, haha!

Jag fick tyvärr sluta på honom då stallet där dom stod skulle läggas ner så han skulle bo hemma på ägarnas gård så jag kunde inte vara kvar, tyvärr då jag tyckte om honom ändå ganska mycket. Vi skulle hälsa på honom minns jag precis efter att jag hade fått reda på att han skulle flyttas då jag aldrig hade fått säga hejdå till honom.. Då svarade längre inte ägaren så jag har fortfarande inte fått hälsa och säga hejdå till honom.. :(

Jag vet att jag har lite bilder på honom någonstans, har lagt upp på någon gammal blogg för längesen men hinner inte rota fram den nu så om jag hittar den senare lovar jag att visa er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela