Marias & Marshmallows dagbok

Hoppkurs för Micke

Publicerad 2012-01-23 09:38:00 i

I helgen har det ju som sagt varit hoppkurs för Micke, superroligt!
Tänkte berätta om båda passen nu på en gång.

Lördag:
Jobbade mer markarbete/småhoppning för att komma igång lite. Känslan för dagen var kanske inte riktigt optimal och jag och Malle var på lite olika håll en del stunder, hm.. Haha! ;) Vi fick ett stopp i slutet för att det var en kombination där jag var tvungen att trycka på en del eller ta tillbaka mycket för att få plats ordentligt, hade inte riktigt bestämt mig den gången för vilket jag skulle satsa på så då blev det lite missförstånd hit och dit.
Var ganska mycket svåra övningar tyckte jag, men roliga såklart och väldigt lärorika! Jag var nöjd men det hade kunnat gå bättre om man säger så.

Söndag:
Detta pass gick otroligt bra faktiskt! Vi hoppade bana så det var mera hoppning. Värmde upp över en upphöjd cavaletti där vi fick till riktigt bra avsprångspunkter många gånger!
Hoppade lite olika linjer vilket funkade bra även det.
Sedan hoppade vi en banan där det gällde att ha koll på hästen, Malle var helt sjukt pigg så jag fick lite snäva svängar här och var men det löste sig iallafall! Malle hoppade allt som en klocka. ♥ Hoppade först igenom banan en gång på en lägre höjd, sedan en gång lite högre och så avslutade vi med att hoppa en serie bara med två hinder på ungefär 95 cm skulle jag tro, Malle var hur duktig som helst och jag är supernöjd! Måste också berätta att han var otroligt taggad efter att vi hoppat banan varje gång, haha! Stack iväg i galoppen och det gick knappt att få stopp på honom, söte, han tyckte det var superkul! :D


Bild från söndagen, precis efter träningen och utsläppt i hagen, prins ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela