Marias & Marshmallows dagbok

Om mig

Publicerad 2012-01-04 11:23:20 i Presentationer,

Hej och välkommen till min blogg! Här kommer en sammanfattning och presentation om mig, Maria Nilsson.

Jag heter alltså Maria Nilsson och är en 14 årig tjej. Jag bor med min familj som består av mig, min mamma, min pappa, min lillebror och en hund "på landet" i Stockholms skärgård.
Jag går i hyffsat liten skola nära mitt hem som heter Hemmestaskolan, där går jag i 8:an som ni kanske redan listat ut?

Här på bloggen kommer jag först och främst skriva om min vardag, främst i stallet såklart och även en hel del foto då det är ett intresse som ligger mig varmt och hjärtat. När jag fotar är det mest min ponny Malle jag fotar men ibland blir det även lite här hemma, då fotar jag växter och natur, min hund eller självporträtt för det mesta. Jag fotar med en Nikon D3100 som jag har haft i drygt 1 år.

 
 
Mitt hästintresse började väldigt tidigt, jag red alltid ponnyridning på djurparker m.m.
När jag skulle fylla 6 år började jag på en ridskola som heter Värmdö Ridklubb där jag hållt till fram till ett halvår sedan då jag flyttade med min ponny till ett annat stall i närheten.
För nästan 2 år sedan köpte min familj en alldeles egen ponny, Marshmallow "Malle". (Mer om honom HÄR! )
Att köpa häst är något jag, ärligt talat aldrig glömmer! Känslan när allt bara klickade tillsammans med sin själsfrände och känslan när man fick stallplats, Malle gick igenom besiktningen och lyckan när vi hade bestämt oss för honom var enorm!



Om det är något mer som ni undrar om mig är det bara ställa en liten fråga i kommentarsfältet eller skriva ett mejl till [email protected] så svarar jag så gott jag kan!



 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela