Marias & Marshmallows dagbok

Någon jag ser upp till

Publicerad 2012-01-06 00:05:00 i Tankar och åsikter,

En tjej jag verkligen ser upp till är Josefin Pehrson, tjejen bakom bloggen fantasias.blogg.se!

Varför ser jag upp till henne då undrar ni säkert? Hur undrar ni säkert också, jag känner henne inte, har bara läst hennes personlighet genom en dataskärm, men vad tror ni? Kan man inte få förebilder här också, det tror jag iallafall!
Ni kan säkert inte ens gissa varför jag är ett stort 'fan' av Jossan, ni skulle säkert gissa på: hon har en fin ponny, hon är en fin tjej, bra blogg osv. Sanningen är den att så är inte detta fallet.. Såklart tycker jag även dessa grejer, allihopa! Men nu ska ni få höra mina största anledningar till varför denna fina tjejen är min absoluta förebild!

För ett tag sedan började jag läsa hennes blogg, jag tyckte hon skrev på ett himla moget och välformulerat sätt, något jag tycker om hos en bra blogg. Så jag fortsatte helt enkelt läsa bloggen och tyckte om det hon skrev mer och mer, nu är denna bloggen min absoluta favorit!


Nu ska jag försöka få detta och låta bra också, svårt att formulera sig rätt i detta läge.. Hoppas att du förstår Jossan iallafall!

I början, när jag precis hade börjat läsa bloggen tänkte jag också 'illa' om det jag läste och såg, att hon inte red sin häst på tygeln precis hela tiden och Fantasia hade lite egen vilja och stannade på hinder, dock insåg jag efter ett tag att detta inte är det viktigaste när man har med hästar att göra. Vissa ryttare är jag helt säker på tänker endast på att hästen ska gå klockrent på dressyrbanan, hoppa skyhöga hinder, helst SM osv.
Jag har lärt mig massor av att läsa det Josefin har skrivit och skriver, hon visar att det inte är det viktigaste, utan att det på marken också är viktigt, att skapa ett starkt band mellan människa och häst, skapa ett sammansvettsat par som kommer hålla ihop i vått och torrt. När jag hade sett detta insåg jag också att Fantasia är en riktigt fin ponny, hennes senaste tävlingar avundas jag, allt ser så harmoniskt och trevligt ut! Förstår att dom vinner stilhoppningen! Har man inte ett bra band mellan häst och ryttare även när man kommer upp på hästryggen blir det inte en lika trevlig och harmonisk känsla. Hästen stannar och ryttaren smäller till den på rumpan i ilska, det skulle inte förekomma i Jossans och Fantasias ridpass, dom är riktigt coola!

Jag hoppas att fler ser att detta par är något att ta efter, för ALLA. Dom har en önskerelation som många ekipage eftersträvar men har för dåligt tålamod för att fixa.

Detta inlägg blev kanske något luddigt men det jag ville få fram iallafall är att Josefin och Fantasia är ett riktigt grymt ekipage och jag hoppas verkligen att fler ser det, dom är mina förebilder!


Hoppas det var okej att jag lånade bilder, annars säg till så tar jag bort den! :)



Kommentarer

Postat av: josefine

Publicerad 2012-01-06 00:32:22

Jag finner nästan inga ord. Jag förstår precis hur du menar, att du tyckte "illa" om det FÖRST, innan du verkligen försökt förstå min situation, vilket jag verkligen tror att du gjort. Bara någon som verkligen kan sätta sig in i andra personers känslor, och som verkligen bryr sig om mycket annat än sig själv, kan skriva sånt här du precis skrev.



Du har ett öppet sinne och en god inställning till det du läser vilket gör att jag kan få fram exakt det jag vill få fram. Du har verkligen träffat mitt i prick, det du beskriver... det är verkligen min dröm att alla ska "fatta"!

Postat av: emilia

Publicerad 2012-01-06 01:44:27

SVAR: Ja det är härligt att bo i norr! ;)

Postat av: Filippa

Publicerad 2012-01-06 07:57:48

Vill du tjäna pengar på din blogg? Läs detta inlägget så förklarar vi hur du gör!

Det är super enkelt och du kan enkelt tjäna 500 lappar!

http://tennisryttarna.blogg.se/2012/january/hur-du-gor.html#comment

Postat av: Marie & Linn

Publicerad 2012-01-06 20:19:52

Så klokt och välskrivet!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela