Marias & Marshmallows dagbok

Sadeltvång

Publicerad 2012-01-15 00:20:48 i Malle och Maria ♥,

Jag börjar misstänka en liten aning sadeltvång hos Malle.. När Nicole spände sadelgjorden igår drog han upp ryggen jättemycket, ryggade och blåste upp sig. Han har även börjat vifta på svansen och se lite grinig ut när jag spänner gjorden i stallet.

En till anledning till varför jag anar sadeltvång är för att när jag sitter upp och går iväg i skritt skjuter väldigt ofta Malle ryggen uppåt och går och steppar fram typ. Nästa gång veterinären kommer ut till stallet tänkte jag skriva upp Malle på listan för koll och be veterinären titta om Malle har lite sadeltvång eller om han kanske till och med har ont i ryggen?

Just nu hade jag iallafall tänkt spänna väldigt lite på gjorden när jag först sätter på den och sedan, precis innan jag går ut spänna den lite, lite till. Gå med honom och cirka 15 minuter och sen sitta upp. Så får vi hoppas att det blir bättre!



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela