Marias & Marshmallows dagbok

1/6 Tömkörning

Publicerad 2012-06-01 21:15:01 i Ridpass och markträning,

Idag hade jag tänkt att longera, dock fick jag röja runt i halva stallet utan att hitta min longeringslina som verkade vara spårlöst försvunnen. Därför bestämde jag mig för att tömköra istället!

Jobbade mycket på spåret i skritt och trav, mycket mycket övergångar och försökte bara få Malle att slappna av något i traven, skritten har han lätt för men traven är svårare och jag tycker det är mycket svårare att vara stadig där. Mot slutet gick det mycket bättre och han avslappnad.

Galoppen tog jag på volten för att inte behöva springa som en galning. Han var otroligt pigg och ville mest springa, gjorden glider också väldigt mycket på volten vilket gör det hela mycket svårare. Han sökte sig fint nedåt efter en liten stund och var skummig om munnen efter passet.

Jag skrittade av genom att fortfarande gå bakom honom, just för att han skulle slappna av lite extra och vänja sig ännu mer vid att jag går bakom honom. Han skötte jobbet fint idag tycker jag!

Kommentarer

Postat av: Fanny & Filippa - Hästblogg

Publicerad 2012-06-02 09:39:16

Fin blogg ♥

Postat av: Mikaela

Publicerad 2012-06-02 16:18:48

Hej!



Intresserad av en ny, snygg blogg-design?

Jag gör det helt GRATIS! Ett erbjudande som du inte kan missa!



Läs mer här: http://mikaelaliv.blogg.se/2012/june/bestall-gratis-design.html#comment

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela