Marias & Marshmallows dagbok

24/6 Tömkörning

Publicerad 2012-06-24 23:06:15 i Ridpass och markträning,

Idag blev det en riktig mysdag i stallet tillsammans med bästa Malle!
 
När jag hämtade honom i hagen var det en ponny med lerinpackning som jag såg, man såg knappt hans vanliga färg eller päls.. När vi kom upp till stallet blev det alltså en ordentlig borstning som Malle och jag njöt av, lite kvalitétstid tillsammans! ♥
 
 
Sen var det dags för tömkörning. Jag ledde honom på vägen som framskrittningen för att sen gå in i paddocken och tömköra. I början var det otroligt svårt att få ut honom på volten då jag endast jobbade på volten idag. Jag satte inspänningar på både yttertygeln och innertygeln och då gick det hur bra som helst, riktigt roligt var det.
Det enda jag måste tänka på när jag tömkör och rider över huvudtaget är att Malle är en riktigt känslig häst och därför får jag absolut inte hetsa upp mig i handen, det är aj aj! När jag visade honom vägen och sen var lugn i handen gick det som smort, duktig liten prins.
 
Avslutade det hela med att skritta av runt vinterhagarna, det var hur roligt som helst och jag gick bakom Malle hela vägen runt. Han fixade det jättebra på långa tyglar och verkade jätteglad! :)
 
Fortfarande lera i svansen.. ;)

Kommentarer

Postat av: Juliiia

Publicerad 2012-06-25 00:36:46

Hej Maria!
Såg att du undrade vad låten hette som spelas i min Falcon film och den heter "I'll follow you" av jon mclaughlin.. Älskar den låten, den är helt underbar. Påminner så mycket om min älskade Falcon, blir skakig bara av att höra introt... Kram

Svar: Jag förstår det! Hela videon är så himla fin, kan titta mååååånga gånger även fast jag inte ens känner dig eller Falcon, den är verkligen hur fin som helst! <3 Kram!
Maria Nilsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela