Marias & Marshmallows dagbok

Malle - 12 Mars 2012

Publicerad 2012-03-13 12:00:00 i

Igår var det dressyrträning på schemat, och det gick hur bra som helst! Vi övade lite påbörjan till öppna, skänkelvikningar, samlad galopp, övergångar (galopp-skritt, skritt-galopp) och sen lite olika tempoväxlingar i traven.
-
Påbörjan till öppna gjorde vi genom att ställa inåt och forma innersidan, Malle var hur duktig som helst och även i det svåra vänstervarvet gick det över förväntan och han tryckte inte så mycket inåt som jag hade trott.
-
Under "uppvärmningen" (innan galoppen) gjorde vi också lite skänkelvikningar på kvartslinjen, det gick också bra. Vissa gånger blev han lite spänd och sprang iväg lite men oftast var han väldigt mjuk och fin! Efter den bra framridningen i trav red jag galopp, vi övade som sagt på att få den mer samlad och mjuk. Stundvis var han väldigt fin och i fattningarna svarade han väldigt bra och var fin och kvick, likaså i avsaktningarna!
-
Han var väldigt fin hela tiden så jag har inte så jättemycket mer att berätta. Som avslutning ökade vi tempot på volten och lät honom trava på även om han hade samma form, det gick superbra och han var otroligt stadig och fin. Jag är otroligt nöjd över träningen, Malle var jätteduktig och väldigt fokuserad! :)
-
Sommarminne ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela