Marias & Marshmallows dagbok

Dressyr på utebanan

Publicerad 2012-03-21 22:08:57 i Malle och Maria ♥,

Dressyrträning i somras.
Idag premiär - red jag på ridbanan för första gången sen snön försvann därifrån. Riktigt underbart var det och både jag och Malle var riktigt glada över det underbara vädret!
Passet gick helt okej, varken Malle eller jag var riktigt engagerade skulle jag tro så vissa stunder blev det lite springigt och "haffsigt". Bitvis var han riktigt fin och avslappnad också!
I galoppen lät jag honom mest galoppera på under lätt sits och han blir väldigt avslappnad då, dock går det aningens fort då han gärna vill att det ska gå så fort som möjligt så ibland fick jag ta in och jobba honom lite på volt. I helhet är jag nöjd med passet, inget höjdarpass men absolut inte dåligt heller, vi var båda glada och nöjda efter passet! :)

Kommentarer

Postat av: FIA

Publicerad 2012-03-22 16:51:16

Åh, jag älskar att rida på utebanan! Föredrar tillochmed vår hoppbana även i regn, fast vi har två ridhus ^^

// FIA

www.fiaalbertsson.tk

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela