Marias & Marshmallows dagbok

Malle - 4 Mars 2012

Publicerad 2012-03-05 14:00:00 i

Igår började jag med att skritta fram en sväng i skogen, det var väldigt halt där jag hade tänkt gå så jag fick gå en liten sträcka i skogen bara. Sen red jag lite dressyr i ridhuset, i början var Malle väldigt bekväm av sig och svarade inte så bra framåt.. Då tog jag en liten "motivationspinne" i handen som jag kunde få lite hjälp utav, han reagerar bättre på den än på mina skänklar i vissa lägen, den ger honom mer positiv energi än mina skänklar då han ibland bara surar ihop när jag bankar på..

Jag jobbade lite på volter, små och stora så gått som det gick, jag har fått jättesvårt att rida tillsammans med någon i ridhuset sen jag flyttade till Norra, man blir lite bekväm med att rida helt själv, hehe! Först kändes det som att jag fick ha väldigt mycket i handen, eller som att jag nästan blev lite hård, men mot slutet kunde jag slappna av mer i handen men ändå ha ett jämnt stöd. Jag avslutade lite på åttvolt och det skötte Malle bra.
I mitten av passet tog jag också lite galopp, mest i lätt sits och det gick väldigt bra, han kändes väldigt fin och inte lika spänd som han brukar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela